HERSENSPINSEL 1

De volgende tekst is gedateerd op 24 april 1976. Het toont een getergde Herwolt, die terloops vermeld een gezin te hebben.

Ik zou zo veel willen schrijven, maar kan op een of andere manier er de tijd niet voor vinden. De beslommeringen van het dagelijkse leven houden me steeds gebonden aan zaken die ik eigenlijk niet zou willen, maar er zit nog zoveel in mijn hoofd, dat er uit moet. Soms zou ik het over de daken willen schreeuwen, om daarmee mijn hersens wat leger te maken, maar besef dat dat niet zal werken. Althans niet afdoende. Ik moet gaan schrijven. Ik moet stapels papier in huis halen en gaan schrijven. En veel pennen, die tegelijk met mijn hoofd kunnen worden leeggeschreven.
Ik heb een drukke baan, een gezin. Moet ik dan 's nachts mijn hersenspinsels aan witte vellen toevertrouwen? Hoeveel slaap heeft een mens nodig? Teveel om geconcentreerd te kunnen blijven op alles. Bah, slaap! Waarom kan een mens niet zonder?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten